dinsdag 8 maart 2011

Vrachtwagens vol zand en een vreemde badkuip

Gisteren zijn er vele vrachtwagens vol zand aangevoerd. Het zand is opgehaald bij een andere bouwput vlak in de buurt. Het hoogte verschil  van ons perceel en de straat wordt nu opgevuld en de fundering moeten worden aangevuld met zand voordat de vloer erin kan. En daar is een heleboel zand voor nodig.

Daarnaast zijn mannen bezig geweest met de hemelwaterafvoer. De buizen zijn nu nog goed te zien. Straks worden die geheel onder het zand gestort.


Toen we terug kwamen van vakantie zag ik een vreemde badkuip staan op de bouwplaats. Ik vond het wat prematuur voor de badkuip (het bad komt op  de  1e verdieping) en kon me zowiezo niet herinneren zo'n formaat bad besteld te hebben. Maar wat bleek het is de koekoek (het raam dat voor daglicht in de kelder gaat zorgen). Nu, deze badkuip had ik echt niet als koekoek herkend, ik leer elke dag weer een beetje meer over bouwen en het bouwproces.


Marijn en Noëlle willen elke dag langs de bouwsite om te kijken naar de vorderingen, de vrachtwagens, de kranen en natuurlijk de bob de bouwers. Deze worden, als Marijn en Noëlle de kans krijgen, het hemd van het lijf gevraagd. Alles willen ze graag weten en begrijpen. Leuk om te zien en de heren op de bouw gaan er geweldig mee om. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten